Villkor och datahantering
Priser
Våra priser på ved redovisas alltid som en totalkostnad som inkluderar både leverans och moms. Önskemål om andra volymer eller antal vedsäckar som inte redovisas på hemsidan ges på offert.
Priserna för våra produkter kan ändras utan föregående meddelande. Vi förbehåller oss rätten att när som helst ändra eller avbryta tjänsten (eller någon del eller innehåll därav) utan förvarning när som helst.
Vi ska inte hållas ansvariga gentemot dig eller någon tredje part för någon ändring, prisändring, avstängning eller avbrytande av tjänsten.
Leverans
Vi erbjuder leveranser i Stockholm, Västerås, Uppsala, Enköping och Jönköping. Vi erbjuder en leveransdag per vecka i respektive område inom Stockholms län. Detta innebär inte att leveransen kommer inom en vecka. Beroende på säsong och baserad på efterfrågan från respektive områden kan det dröja längre.
Leverans hem till dörren förutsätter att vi ges fri transport fram till tomt, uppfart eller port och omfattar att vi lämnar av ved vid transportbil på pall. Vid leveranser till lägenhetshus där det förekommer trappor, levereras veden innanför porten även om hiss finns i huset, vid önskemål tillkommer extra kostnad för bärhjälpen till lägenhetsdörren. Vid önskemål om bärhjälp ska detta beställas innan leverans och debiteras med 350 kr inkl. moms per påbörjad halvtimme. Ni kontaktas per telefon om tid för leverans.
Betalningsvillkor
Betalningar administreras med hjälp av Svea Bank. Väljer du faktura skickas det via e-post om du lämnat en e-postadress vid beställningstillfället, annars via brev och SMS. Viktigt att du som kund själv övervakar att faktura kommer dig tillhanda senast 5 dagar efter leveranstillfället. Vi hanterar även swish och kort betalningar.
Du samtycker till att tillhandahålla aktuell, fullständig och korrekt köp- och kontoinformation för alla köp som görs i vår butik. Du samtycker till att omedelbart uppdatera ditt konto och annan information, inklusive din e-postadress och kreditkortsnummer och utgångsdatum, så att vi kan slutföra dina transaktioner och kontakta dig vid behov.
Företagsfaktura
Kreditprövning: Vid ansökan om betalning via företagsfaktura genomförs sedvanlig kreditprövning, vilket kan innebära att en kreditupplysning inhämtas.
Betalningsvillkor: Förfallodatum och övriga villkor för företagsfaktura framgår av fakturan. Vid fakturabetalning ska betalningen ha mottagits senast 30 dagar från fakturadatum. Vid dröjsmål med betalning tillkommer en påminnelseavgift om 60 kr samt dröjsmålsränta om 2% per månad från förfallodatum till dess full betalning sker.
Överlåtelse: Samtliga företagsfakturor kommer att överlåtas till Svea Bank AB, 556158-7634 (”Svea Bank”). Alla betalningar med anledning av fakturan ska erläggas till Svea Bank.
GDPR: Vid betalning via företagsfaktura kommer fakturan att överlåtas till Svea Bank AB och vi delar då företagskundens personuppgifter med Svea Bank. Svea Bank är personuppgiftsansvarig för de fordringar som vi har överlåtit till Svea Bank. För detaljerad information om Svea Banks behandling av personuppgifter, vänligen läs vidare i Sveas dataskyddsinformation som finns tillgänglig på https://www.svea.com/dataskydd eller kontakta Svea via post 169 81 Solna, telefon 08 – 514 931 13 eller swp@svea.com. Dataskyddsombud nås på privacy@svea.com.
Reklamation
Vi gör allt för att säkerställa att kvaliteten på veden alltid är i topp. Ibland kan dock fel uppstå. Om du upplever att något är fel med den ved du har köpt av oss så vill vi gärna veta det, så att vi kan rätta till det fortast möjligt. För att vi skall åtgärda eventuella fel så måste ni meddela oss det inom max 5 arbetsdagar från att ni får er ved levererad. Skicka då ett mejl till oss med bild där ni beskriver vad som är fel samt hur många säckar så kommer vi och gör en besiktning och byter ut då dåliga säckarna.
Ångerrätt
Du kan givetvis ångra ditt köp inom 14 dagar men ni bekostar själva frakten tillbaka till vårt lager. Vi kan komma och hämta veden, då till en kostnad av 500 kr.
GDPR & Integritetspolicy
Denna information avseende personlig integritet beskriver hur Vedkillen, “vi” “oss”, samlar in, använder, lämnar ut och lagrar personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning GDPR (EU 2016/679).
Ansvar för dina personuppgifter
Vedkillen är registeransvarig för de personuppgifter företaget samlar in och ansvarar för dina personuppgifter i enlighet med gällande dataskyddsbestämmelser.
De personuppgifter som vi samlar in
Vi kan samla in olika typer av personuppgifter om dig i samband med att du gör en förbeställning, gör en bokning, gör en fakturabetalning, besöker våra webbsidor, besöker våra profiler på sociala medier, mailar oss, är deltagare de tävlingar som vi arrangerar, deltar på något våra event, deltar på våra kundundersökningar, eller liknande.
Hantering och lagring av dina uppgifter
De uppgifter som vi samlar in från dig lagras i länder godkända enligt GDPR. Vi kan komma att överföra personuppgifter till land utanför EU/EES, om någon av våra leverantörer eller samarbetspartners befinner sig där. Om personuppgifter överförs till något land utanför EU/EES, kommer vi vidta åtgärder för att se till att personuppgifterna fortsätter vara skyddade och även vidta de åtgärder som krävs för att på lagligt sätt överföra personuppgifter till länder utanför EU/EES.
Tillgång till dina uppgifter
Vi kan komma att lämna ut personuppgifter till tredje part, såsom tjänsteleverantör. Tredje part som vi lämnar ut information till eller på annat sätt tillhandahåller information om får endast använda informationen i syfte att marknadsföra, och förbättra de tjänster och produkter vi tillhandahåller. Personuppgifter kan vidare komma att lämnas ut av oss om det är nödvändigt för att följa gällande lagkrav eller krav från myndigheter, för att tillvarata våra rättsliga intressen. Vi kommer inte att sälja dina personuppgifter till tredje part.
Dataportabilitet
Rätt att under vissa förutsättningar få ut och överföra de personuppgifter du försett oss med i ett strukturerat, allmänt använt och maskinläsbart format till en annan personuppgiftsansvarig.
Rättelse och radering
Vi ansvarar för att de uppgifter vi behandlar om dig är korrekta. Om du upptäcker att dina uppgifter är felaktiga, ofullständiga, irrelevanta eller har samlats in på olaglig grund, kan du begära att få dem rättade eller raderade. Vi kan dock inte radera dina uppgifter om det föreligger ett lagstadgat krav på lagring, som exempelvis bokföringsregler, eller när det finns andra legitima skäl till varför uppgifterna måste sparas, till exempel obetalda skulder, eller att bearbetningen är nödvändig för uppfyllandet av ett avtal.
Begränsning av behandling
Generellt har du alltid rätt att invända mot behandling som baseras på intresseavvägning eller samtycke. Du kan när som helst invända mot att uppgifterna används för marknadsföringsändamål.
Utöva dina rättigheter
Generellt har du alltid rätt att invända mot behandling som baseras på intresseavvägning eller samtycke. Du kan när som helst invända mot att uppgifterna används för marknadsföringsändamål.
Uppdateringar till detta integritetsmeddelande
Vi kan behöva uppdatera din integritetsinformation. Den senaste versionen av integritetsinformationen finns alltid tillgängligt på vedkillen.se där vi meddelar dig om eventuella väsentliga förändringar i integritetsinformationen.